måndag 4 april 2011

-

Jag har deklarerat i många år, men nu är jag helt förvirrad. När det står att jag ska redovisa försäljning av värdepapper så känns det som att läsa på japanska. Vad för värdepapper? Har jag sålt något? Jag förstår inte? Jag får nog springa ner till banken och kolla lite. Och skatteverket. Sen måste jag och inneboenden börja klura lite. Tanken är att den ena ska flytta ut, eller skulle ha flyttat ut när skolan är slut, det vill säga i Juni, men då måste även den andra flytta ut, då hyran kommer bli högre, och då måste även jag flytta ut, för jag kan inte betala allting själv med min inkomst, om jag inte får mer jobbtimmar. Lösningen just nu är att alla bor kvar, över sommaren, eftersom det är tre månaders uppsägningstid, så vi får lite tid att leta runt efter annat boende. En tvåa till exempel. Med en rimlig hyra. Jag får ringa runt lite. Kolla med hyresrättsföreningen vad man kan göra. Men just nu har vi i alla fall en plan. Den får funka. Helt enkelt. Tills det inte går mer. Det här är vuxet. Det ogillas.

1 kommentar:

Annie sa...

*Hyresgästföreningen

Bli inneboende hos mig?