måndag 15 september 2008

Förkyld

Jag har minsann blivit förkyld jag, och inte lite heller.
Såg på en reklam också att det inte finns något botemedel, bara medel som lindrar förkylningen, så jag kanske ska låta naturen ha sin gång och strunta i mediciner?
Eller inte, det är strepsils, nässpray, ipren och te med honung som gäller för min del.
Är trött och seg hela tiden, hatar att vara förkyld. Man blir så fast liksom.
Tur för mig är väl då att jag inte har skola fören torsdag och då borde förkylningen ha lagt sig lite, kan man tycka.
I lördags så hände den äckligaste grejen av äckligast.
Jag vänta på att toan skulle bli ledig på krogen, och ut kommer en äldre man (säkert uppåt 50+, kanske mer) och tar tag i mig, ger mig årets kram och säger "det är ju du!! du är här!". Jag tittar förvirrat på honom, ler, och försöker knuffa bort honom. Det är då det händer, det där äckliga, vidriga. Han försöker hångla upp mig. Jag känner hans tunga halv ingrävandes i min mun! Jag knuffar allt jag kan och låser in mig på toan. Sånt där beteende är inte okej, inte ens lite. Spelar ingen roll vem man är, hur gammal man är, hur full man är. Man försöker fan inte hångla upp en random människa. Jag hoppas han blir förkyld nu. Äckel.
Idag ska jag inte göra någonting alls. Tänkte däcka i sängen en sväng. Läsa bok och dricka mängder med te. Förkylning, jag kommer klå dig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har hon kryat på sig än?