måndag 16 februari 2009

En Clowns Åsikter

Idag beställde jag en bok från en helskum sida, bokborsen.se, men det var den enda stället som sålde en bok jag varit på jakt efter hurlängesomhelst, En Clowns Åsikter.
Den handlar om en bitter, cynisk människa som är lite som en clown.
Känns som ett den boken är som skriven, så jag slog till.
Sjuttio kronor skulle dem ha för den, vet inte riktigt hur jag tänkte för jag har fyrtio kronor på kontot och inte ett öre mer. Det ska bli intressant och spännande och se hur det här slutar.
Fyrtio kronor och det är lite mindre en halva månaden kvar, första gången jag ligger såhär risigt till ekonomiskt, det är inte lätt att vara rökare.

Jag är nog lite väl konstig för mitt eget bästa. Gick ut och tog en cigg nyss och såg tre nya sopptunnor med hjul, som stod bredvid dem tre vanliga. Min första tanke var att det är en mördare som har ställt dem där och ska mörda mig och två till inatt och köra iväg våra lik.
Kan inte riktigt koppla bort den tanken, men det måste finnas en logisk förklaring till att dem står där, eller hur?

Inga kommentarer: