onsdag 16 september 2009

-

Helvetes jävla skit fan död åååh!
Va på möte nyss på arbetsförmedlingen, där jag blev erbjuden att ta del av Jobbgaranti.
Läckert! Tänkte jag.
Men i helvete heller. Går jag med i det, så får jag 2500 kronor i månaden (700 kronor mindre än vad jag har nu), och jag måste åka till Stockholm för att gå på möten som går ut på... ingenting.
Och för att ta mig till Stockholm så måste jag köpa ett busskort som kostar sjuhundra kronor, sen ska momsy ha 1200 kronor för att jag bor hemma, och sen ett mobilabonnemang på 300 kronor i månaden. Kvar till mig blir då... 300 kronor, i månaden!
Någon mer än jag som tycker att det här är fan helt sanslöst?
Och 2500 kronor är fan ingenting i månaden, Vafan?
Om jag tackar nej, så får jag inget mer stöd från arbetsförmedlingen, vilket leder till att jag inte kommer kunna få pengar från Soc ens.
OH HAPPY FUCKING DAYS!

Inga kommentarer: