tisdag 22 september 2009

-

Imorse begav jag mig mot Stockholm och hälsade på momsy på sjukhuset/vårdhemmet.
Det känns bra att hon får den vård hon behöver nu och blir lite ompysslad.
Efter att ha varit där några timmar begav jag mig hem igen.
Gick och handlade lite på ica och så.
När jag kommer hem hör jag hur grannen skriker på hjälp helt hysteriskt.
Jag ringer på dörren och frågar vad som hänt, men hon hör inte vad jag säger och fortsätter skrika på hjälp. Dörren är låst så jag kommer inte in, så jag går till grannen mittemot henne och frågar fall hon har en nyckel, och det hade hon. Vi tog oss in hos grannen och det visade sig att hon hade ramlat klockan elva på förmiddagen (jag kom hem runt halv fem), och hon hade skadat höften så hon kunde inte ta sig upp. Jag ringde efter en ambulans och berättade läget och dem kom relativt snabbt, eftersom vi bor typ trehundra meter i från sjukhuset.
Jag stannade kvar och satte på henne en kofta eftersom att hon frös.
Sen begav jag mig upp till min lägenhet och gav katten mat.

Mycket kan hända på kort tid.

1 kommentar:

Mathias sa...

<3 Sussie är en hjälte