måndag 19 april 2010

-

Dags att flytta?
Jag har tröttnat på den här staden, något olidligt.
Nu när jag kirrat ett jobb i stan, kanske är det dags att bege sig in mot stan?
Till någon förort kanske?
Men det är ju inte så enkelt att bara packa och dra.
Jag kanske bara behöver byta lägenhet?
Känns som jag vill starta något nytt, men vad?

Sjukheten ger inte med sig heller.
Feberyra igår och idag, en sönderhostad hals och snor överallt.
Skulle börjat jobba imorgon men jag fick säga nej.
Jag är helt enkelt alldeles för sjuk, för sjuk för att ens härda ut.
Känner mig svimfärdig efter att ha sprungit upp för en trappa.
(Brist på kondis bidrar nog en del också).
Men förhoppningsvis kan jag börja på torsdag, då ska bannemig sjukheten gett med sig.

1 kommentar:

WritingJonah sa...

Vitlök, honung, frukter, vila och sol! You can do it!