måndag 31 maj 2010

-

Inatt va den värsta natten på länge.
Jag kunde inte sova, så jag låg och tittade på lite dålig tv.
Sen somnade jag till, i en kvart, och det va hemskt.

I drömmen låg jag i soffan, precis som jag gjorde i verkligheten.
Jag använde laptopen och surfade runt på olika sidor.
Sen hör jag hur någon dammsuger, och jag förstår inte riktigt vad som händer.
Då ser jag mamma. Det är mamma som kommer in i vardagsrummet och dammsuger.
Hon skrämmer mig, för hon går i sömnen, och hon ser läskig ut.
Så jag försöker väcka henne, men jag kan inte prata. Jag kan verkligen inte få fram ett ljud.
I ren rädsla hittar jag något litet att kasta på henne, så hon kanske vaknar till.
Men hon blir ursinning. Allt jag tänker är att jag måste vakna, jag måste vakna. Då tar hon
något stort och slänger det på mitt huvud.
Och jag vaknar. Svettig, rädd och förstörd.

Jag tittar på klockan, fyra på morgonen.
Jag ville ringa någon, men vem ringer man fyra på morgonen för att man drömt en mardröm?
Jag satte mig i köket och rökte under köksfläkten.
Visste inte riktigt vad jag skulle göra.

Jag tänkte igenom drömmen om och om igen innan sömnen slog till.
Det jag kom fram till var att mitt undermedvetna har lackat på mig.
Jag är rädd för att tänka på mamma.
Jag pratar inte med henne.
Och det va ju det drömmen handlade om, right?

Jag kanske behöver hjälp.

Inga kommentarer: