fredag 7 oktober 2011

-

Okej, så min dröm kanske gick i spillror, men det betyder inte att jag måste ge upp och ligga i sängen och stirra i taket.
Jag gjorde ett test nyss, efter att ha googlat "vilket yrke passar mig?", och jag skulle passa bra som IT-tekniker och vad som helst inom kultur, media, design och kreativa jobb. Så jag klickade vidare, hit och dit, och hittade en del utbildningar som jag faktiskt kan komma in på. Inte högskoleutbildningar, men yrkeshögskoleutbildningar. En som lockar som tusan är behandlingsassistent, med inriktning missbruk. En kurs som gör mig kvalificerad att jobba inom det yrket efter kursen slut, helt galet bra. Det var ju något sånt jag ville bli. Börjar hösten 12, i Forshaga. Måste nog googla vart tusan det ligger. Men sen fanns det en hel del andra yrkesutbildningar som jag blev intresserad av. Det här kan ju faktiskt gå vägen. Jag har inte kämpat såhärlänge för att ge upp nu. Sådetså.

2 kommentarer:

Mathias sa...

Forshaga ligger i Värmland. Typ några mil norr om Karlstad

WritingJonah sa...

Woop woop! Där har du det ju!