fredag 23 januari 2009

En vanlig morgon

En vanlig morgon i mitt liv börjar med att jag vaknar, går upp och sätter igång platttången och sätter mig på sängen och tittar runt efter kläder. Efter att jag har hittat något att klä på mig så går jag ut i hallen och börjar platta håret, som ar typ 20 minuter. När jag har plattat färdigt så sätter jag slarvigt upp håret i en toffs och börjar sminka mig, foundation, eyeliner och mascara. Sen går jag och klär på mig ordentligt och sen tillbaks till spegel och fixar resten av håret, ruffsar till det och använder en halv flaska hårspray. När jag är färdig med allt ytligt så tassar jag in i köket och tvingar i mig lite flingor och filmjölk (jag har hört att frukost är en bra vana, men jag tvivlar). Om jag har någon tid över så sätter jag igång datorn och kollar hur mycket pengar jag har på kontot, sen beger jag mig till skolan, efter en sista titt i spegeln, såklart.
När jag kommer ut ur porten så tänder jag en cigg och vinglar fram (inte för att jag är full), för det är så jävla halt hela tiden. Sen kollar jag i plånboken fall jag har några pengar löst och fall jag kan köpa kaffe i skolan, och om inte så beger jag mig till pressbyrån och köper en stor kaffe med kortet. Efter jag köpt kaffet så tänder jag en till cigg och börjar sörpla lite på kaffet. Jag ser nyvaken, förvirrad och helt borta ut, alltid. Sen kommer jag till skolan och börjar med första lektionen. Det här är alltså en rutingrej för mig, det här gör jag varje morgon. Så nu vet ni det.
Hur ser din morgonrutin ut?

3 kommentarer:

Wierd twisted thinker sa...

Min morgonrutin är som följer: Förmiddagsskift, vaknar av klockan 05:05, första tanken är "vilket jävla mörker..." snoozar alldeles för länge, sen så måste jag skynda mig upp. Borstar tänderna, petar i linserna, ringer Dennis och säger "Taxi", sen springer jag ut och möter honom.

Eftermiddagskift: Vaknar vid 10-11, funderar på vad jag borde äta, om jag har något att äta och isf vad. Sätter mig vid datorn kollar nyheter och ser om nån skoj e online. Sen frammåt 1200-1230 får i mig något att äta och hoppar in i duschen och så ringer jag Dennis och säger "Taxi".

Nattskift: Varierar som fan, beror mest på hur jag sovit under dagen, ibland sover jag från jag kommer hem till runt 15-16 då är jag vaken resten av kvällen fixar mat och sånt. Men oftast vaknar jag vid 13-14 och är vaken några timmar, sen sover jag till 20 ungefär fixar mat och duschar. Ringer Dennis och säger "Taxi" och drar till jobbet.

Wierd twisted thinker sa...

Förövrigt rätt intressant att du plattar håret och sen ruffsar fluff ^^ Känns onödigt på något vis ^^ men du är ju en knasboll

Anonym sa...

Min morgonrutin: 05:30 ringer klockan, jag snoozar oftast för länge, kliver motvilligt upp och hoppar in i duschen. Duschar alldeles för länge. Går ut, klär på mig, lägger på foundation och mascara (om inte mer). Drar på mig dojjorna, kollar så att allt är släckt, går ut, låser dörren och går till bilen/tunnelbanan senast 06.15. Inte mycket variation där inte.

Jag håller förövrigt med Mathias, intressant att du plattar håret i 20 minuter för att sen ruffsa fluff av det :D