torsdag 22 januari 2009

Rastlös

Sitter i skolan och är helt ofokuserad, sveper kaffe och varvar det med kedjerökande.
Är helt galet trött på skolan nu, det enda som får mig att fortsätta och inte bara hoppa av skiten är att jag har inget vettigare för mig att göra. Jag vill inte va arbetslös och bo hemma utan pengar, det funkar inte. Jag SKA klara alla kurser jag misslyckades med dem tre senaste åren och sen gå vidare med nästa steg... som är... något, jag vet inte. Efter juni, när jag har tagit studenten och skrikit mig hes av glädje, kommer jag inse att jag är fast hemma, utan några framtidsplaner och inget jobb. Känns bitterljuvt, fast mest bitter. Vill bara gå hem nu och fördriva tiden med att spela tvspel och titta på filmer, men vad tjänar det till? Inget.
Egentligen är det ju skönt att ha något att göra, något att fokusera på, men idag är det helt enkelt inte min dag.
Är helt rastlös hela tiden, jag vill göra massa saker, men jag vet inte vad. Vill ha massa pengar så jag kan åka bort ett tag och bara uppleva livet, istället för att vara fast här.
Nej, nu är jag bitter.

Inga kommentarer: