onsdag 3 november 2010

-

Har verkligen haft fullt upp den senaste tiden.
Det har varit mycket roliga saker som har hänt, vilket känns bra.

Imorgon ska jag iväg på jobbsökardag, eller jobbjakt.
Vilket innebär att man springer runt med sitt CV och personliga brev till olika ställen i Stockholm, frågar om dem anställer, lämnar CV, ber dem skriva på ett papper som visar att man faktiskt har sökt jobb och sen redovisar alltsammans för coachen och resten av dem som kommer medverka. Visst låter det spännande? Nej, det är det verkligen inte.
Det är jobbigt och frustrerande att ständigt få höra nej nej nej.
Men å andra sidan, på fredag ska jag träffa min kontaktperson.
Eller min och min, vi ska fika och se fall vi funkar ihop, vilket jag verkligen hoppas.
Och då får jag en anställning helt enkel.
Men det är inte en heltid, eller ens deltid, så det är ju bra att jag timvikar som barnskötare också, och eventuellt har ett till jobb på gång.
Det här med EN fast anställning på heltid finns bara inte.
Man får ta lite här och lite där.

Inga kommentarer: