måndag 22 december 2008

All I got is a dirty trick

Jag vaknade tidigt idag, runt åtta minsann, härligt.
Har sovit till ett i princip alla dagar sen jag fick jullov, men då har jag visserligen gått och lagt mig vid sextiden. I natt somnade jag väl runt två, tre tiden. Började läsa en bok som är otroligt rolig, tycker jag i alla fall.
Min första tanke när jag vaknade va i alla fall; när fan började jag röka egentligen?
Jag minns tillbaka i tiden med vilken hårfärg jag hade förtillfället då, och jag visste inte fall jag va blond eller svarthårig, så ett snabbt samtal till äldre syster som jag råkade väcka nu (sorry) redde ut problemet. Det va ett jävla bra tag sen, tiden går så oändligt snabbt ibland. Men vilka minnen, och vilka upplevelser, jisses.
Har varit duktig idag också och ätit bra frukost. Två kokta ägg och tomat och gurka, mums.
Tänkte snart hoppa in i duschen också. Idag blir det fika och strosa runt på stan med Linan och kanske springa in i Josse en sväng också, umgänge ge mig!
Har inte varit social med någon sen i fredags, och jag blir så lätt uttråkad så jag vet inte hur jag har orkat vara ensam dem senaste dagarna. Men ibland är det ju skönt att bara sitta och göra ingenting såklart.

Förövrigt är Kasabian ett otroligt bra band som jag precis har upptäckt, tog ett jävla bra tag, fattar inte hur jag kan ha missat dem. Jag tackar singstar för att dem hade med en låt med Kasabian, Club Foot, jättebra låt! Förstår inte varför den finns med på singstar, men jag ska inte gnälla. Så nu är jag helt fast för dem. En blanding av Radiohead och Tool känns det som, fast kanske lite mer Radiohead vs Muse hållet, min typ av musik i alla fall.

Inga kommentarer: