torsdag 11 december 2008

Ingen snö!

Nu är det ingen snö alls här längre, det är något galet fel med vädret, men jag klagar inte.
Jag gillar inte snö så jag klarar mig fin fint utan.
Blev smått chockad idag när jag insåg att det är lucia på lördag redan, och nästa vecka är sista veckan i skolan innan jullov. Tiden går så otroligt snabbt ibland att jag blir fan spökrädd.
På tal om rädd så fick jag någon slags massiv ångest i natt när jag insåg att jag kommer dö någon gång, och det är klart att jag har varit medveten om det hela tiden, jag menar, vi föds jag döende. Men det kändes bara så otroligt sjukt jobbigt att veta att jag någon gång kommer bli en jordhög med en gravsten ovanför. Eller där har jag inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra än. Alla känslor utlöstes i alla fall av en otroligt bra film (ja, den va otroligt bra även fast den fick mig att freaka ut lite, men det hade egentligen inget med filmen att göra tror jag), den heter Intellektets labyrint, fransk film om schizophreni. Efter den va jag tvungen att hyra en komedi så jag inte skulle förlora mig själv i tankarnas värld, så det blev Fred Claus. Vet inte riktigt vad jag tycker om den, klockan va i alla fall runt tre tiden när den va slut så min hjärna va inte helt pigg och jag orkade knappt med dem sista fem minuterna som kändes som en evighet. Men det va en helt okej film att titta på, lagom rolig julmysrolig film. Jag älskar att jag har upptäckt sf-anytime.se, där kan man hyra i princip vilken film man vill, för trettio spänn.

Nu sitter jag i skolan och har precis skrivit klart en filmrecension om Jane Eyre, otroligt mäktig film, om ni någonsin skulle få för er att se en film som är lite över tre timmar så borde ni se den, inte för att den va jättebra, men den va inte dålig heller. En tidlös film helt enkelt, allmänt känd. Jag skulle nog inte sett den om vi inte hade gjort det i engelska C, men jag är glad över att jag gjorde det. Imorgon är jag ledig och sen har jag bara två lektioner nästa vecka, så jag har i princip jullov redan nu, hur klockrent är inte det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag visste inte att den fanns som film. :| Jag tvingade mig igenom bokjävlen i trean >.<