måndag 16 mars 2009

Gandhi

Har fått en liten upgift i engelskan, ska skriva en kort upsats om någon historisk känd person.
Jag tänker skriva om Gandhi, så jag hyrde en film som är tre timmar lång. Så idag blir det film tittande. Har sett början på den filmen förut, men hann aldrig se klart den.
Sjuk grej på tv just nu, ett land någonstans, älskar överviktiga kvinnor, som gärna är skilda, och sånt, och det finns bara fet mat där. Man kanske borde dra dit och komma ifrån våra sjuka ideal? Fast nej, alla har ju rätt till att skapa sin egen kropp så att man SKA vara överviktig eller att man SKA vara smal är fel. Va vemfan du vill liksom.
I helgen var jag på teatern (och nej, inte såndär kultur teater, utan en krog), där blev det minsann släktkalas och återseende av gamla arbetskollegor, kalas. Roligt att se alla så fulla, medan jag satt och chilla med min gigantiska öl. Så träning har det inte blivit dem två senaste dagarna, men idag är det dags att köra igång igen! Helt peppad.
Så nu glider jag till djävulsmaskinen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhå, vilka släktingar träffade du?