söndag 2 augusti 2009

Coach

På onsdag ska jag på möte med en coach, från arbetsförmedlingen. Som jag har uppfattat det utifrån mötena jag har haft innan med min handläggare, så finns det två unga, men bra pojkar som är coacher som ska hjälpa till att söka jobb, fast inte söka jobb åt en, utan hur man kan vara bättre, typ. Och det låter väl vettigt och så, eftersom jag vill ha ett jobb. Jag ska ta med mig mitt CV och ett personligt brev, så ska vi väl titta igenom och se alla fel jag gjort och hur man kan skriva bättre. Utöver det så händer det inte mycket mer alls, nej. Man inser inte hur mycket man älskar skolan fören man har slutat. Jag tänkte i alla fall kolla upp fall jag kan börja läsa upp Matematik A nu på hösten på komvux, och sen Matematik B till våren, så jag har nåt att göra. Lite sugen på att ta någon strökurs också, bara för att fördriva tiden. Man blir så galet sjukt rastlös av att gå hemma. Kanske blir en tripp till Norrköping på onsdag, efter mötet, förhoppningsvis, om min ekonomi tilllåter det, och det ser jag framemot.
Annars så... ja, nej.

Inga kommentarer: