torsdag 30 september 2010

-

Jag har en plan, jag vet bara inte riktigt hur jag ska börja.
Planen är i alla fall att hyra ut lägenheten i andra hand och jag flyttar vidare.
Jag är väldigt intresserad av att kanske flytta till Australien i ett år, men jag känner mig inte helt säker på hur jag ska börja, vad som ska göras, hur man fixar ett jobb och en bostad.
Jag funderar även på om jag bara ska flytta till en annan stad, eftersom staden jag bor i nu inte har något mer att ge mig, och jag vill inte ha något av den. Här finns det bara gott om dåliga tider, minnen och ett liv jag vill lägga bakom mig. Så, om jag vill flytta härifrån, vilket jag vill, ganska omgående, så måste jag ha någonstans att ta vägen. Jag kommer vara kvar här i minst två månader till, då jag ska plugga upp mina gymnasiebetyg. Så jag undrar om jag kanske ska söka en utbildning, någonstans i Sverige, och bo i en studentlägenhet/rum, jag kommer inte behöva ta ett massivt studielån då jag kommer få in pengar från att hyra ut min lägenhet i andra hand. Men jag vet inte riktigt vad det är jag vill göra. Just nu så är jag väl mest insnöad på att flytta från Sverige helt och hållet, ett år eller två.
Eller så sitter jag kvar här, i den här staden, och dör bort i det tomma intet.

4 kommentarer:

WritingJonah sa...

Det sista är inte ett alternativt. Vilket som, bara du inte stannar kvar där. Du behöver ett byte av miljö.

Sussie sa...

Det behöver jag, minsann. Var inte du i Australien en sväng förut? Eller minns jag helt galet?

EMMA sa...

ta chansen att göra det du vill göra innan det är försent, du kommer bara ångra dig annars och tänka tillbaka. what if liksom.
Bort från Norrtälje iaf.

Sussie sa...

Du har nog rätt emmisen! Time to move on liksom. :)