fredag 3 december 2010

-

Mitt försök till att göra ett pepparkakshus, well, det gick inte alls.
Först och främst, hur är det tänkt att man ska lyckas limma ihop ett helt hus med sockerklister som torkar på en minut? Jag lyckades sätta ihop tre väggar, varav en vägg dog, och taken låg och stirrade på mig. Tusan! Kan jag ha tänkt då, och genast kom silvertejp springades förbi som en tanke, men nej, jag hade ingen hemma!
Så jag gjorde det jag kunde. Jag klistrade på non-stop på taket, kristyrera sidorna och åt en och annan polkagris under mitt projekt.
Sen kom pojkarna över, och pepparkakshuset försvann i ett nafs.
Så, pepparkakshuset var del ett i mitt försök till att bli julig.
Del två var att jag sprang ner till förrådet och hämtade alla adventsljuslyktor jag kunde hitta (3), och satte ut i fönstren, men jag har fem fönster. Så en ljuslykta står i vardagsrummet, en står i köket och en står i rummet med gitarrer, piano, pantburkar, lakan, täcken, ja allt som inte riktigt får plats någonannanstans. Jag hittade även en advenstljusstake, som jag placerade i ett fönster. Vilken tur för mig att den redan var fixat och klar, med mossa och svamp, tomtar och renar. En liten svart julgran hittade jag också, det är där alla julklappar är placerade nu. Fast inte riktigt under granen, för den är lika liten som en halv vinflaska, så dem ligger liksom spridda runt om.
Så det är lite jul, här i huset.
Idag kommer även Donkey Kong! Och jag har väntat så länge att jag blir helt tokig. Jag vill ha det nu nu nu!
Men först ska jag kolla hur bussarna går till min söta vän. Knäck, Amelie, kramar och te står på schemat.

1 kommentar:

Annie sa...

Jag har massa ljusstakar du kan få låna. Hade glömt att jag hade typ en miljon i förrådet.