torsdag 9 oktober 2008

Cigg + film = bra kombo?

Det där med cigggrejen fungerade inte riktigt, har rökt tre hittils.
Ibland har man bara såna dagar då man röker som en skorssten och ibland inte.
Dem senaste veckorna har jag visserligen rökt konstant typ, inte så vidare bra.
Dyrt och grejer, man kan få cancer och så.
En bra grej med att vara bakfull är väl att man inte pallar att röka, och nu menar jag riktigt jävla hejjagspyrvarannankvartochönskarattjagvardöd-bakfylla, som jag haft två gånger den senaste tiden. Inget vidare, men jag hemma hos Robin lyckades jag nästan glo igenom en film, missade bara lite i början, lite i mitten och slutet. Men filmen var säkert jättebra!
Den här helgen verkar det som om det blir krogrundor/hemmafest för min del.
Inte helt opepp, men ändå opepp. Pepp pepp. Det blir nog braigt.
Roligare än att sitta som inburad och titta på dålig tv.
Varför går det i princip bara dåliga amerikanska talk shows på förmidaggarna?
Ge mig någonting vettigt istället, typ family guy.
Jag tål INTE Ellen Degeneres, hon är inte så jävla rolig alltså. Om det inte vore som så att hon hade en publik som skratta när det står "laugh" på screensen så skulle ju det inte vara så roligt alltså. Typ som vänner, helt okej titta på serie när man inte har något annat vettigare för sig, men hur roligt vore det egentligen om man tog bort alla tilllagda skratt?
Varför är det så sjukt dålig tv helt enkelt? Kill your TV! En sån t-shirt har jag minsann, som nu är på vift någonstans, antagligen har Cilla lånat den.
Men hur sant är det inte egentligen? Den enda funktionen tvn har för min del är att den behövs när man ska titta på filmer, och hur många sjukt dåliga filmer finns det inte då?
En grej jag upptcäkte den här veckan är att filmen där personer röker i är oftast dem som är bättre, kan bero på att jag själv är rökare, eller för att det helt enkelt känns som det blir en bättre film. Har sett sju filmer den här veckan:
- Planet Terror
- Death Proof
- Lost in translation
- Candy
- 21 gram
- Batman med gamla jokern.
- Spy hard
och en sak alla filmer hade gemensamt va att alla rökte och alla filmerna va mer eller mindre bra. Nu är den en film jag är på jakt på, om kannibaler tror jag det va, eller zombies, tydligen ska den vara jättebra enligt regissören av hostel och hosten 2, och då menar jag inte tarantino, utan någon annan, han är bra i alla fall, det är en gammal film som han tipsa om, den börja på C i alla fall.
Nu har jag spenderat fem timmar ensam i ett hus med en dator och tre tvapparater och jag har fortfarande oändligt tråkigt.
Ska väl kolla på lite crazy youtubeklipps eller nåt.

Inga kommentarer: