torsdag 16 oktober 2008

Generation fett

Igår så var det ett program på tv som hette generation fett, och det va så sorgligt.
En kvinna som vägde 285 kilo som vill bli världens fetaste kvinna innan hon dör handlade det om, hon ska väga mer än 450 kilo innan hon är klar. Hon har en make och två barn, ena barnet va ett och ett halvt år och den andra var runt tio tror jag, eller äldre.
Hennes make är väldigt dominant och hon är undergiven, och hon gillar det, det är så det ska vara. Hon äter hela tiden, mest på nätterna för då är det lättast att gå upp i vikt, och hon viker ut sig för det finns människor där ute som gillar att se otroligt feta kvinnor äta och se deras otroligt feta kroppar. Egentligen så är det ju inte värsta grejen, det finns ju dem som vill väga så lite så möjligt, och det är egentligen lika idiotiskt, för det är oftast dödligt. Det som jag störde mig på va att om man föder ett barn när man är så pass fet, och satsar på att bli fetare, hur tänker man då? Stackars barn. Jag gillade inte hela grejen, att hon seriöst lever för att äta och bli fet. Hur roligt liv har man egentligen när man knappt kan gå, bara sitta hemma hela dagarna och äta? Visst är det väl skönt ibland att vara hemma och svulla lite, vem brukar inte göra det någon söndag då och då? Men hon lever för det. Jag vet inte, det där programmet gjorde så jag blev bitter. Men en sak är sann som hennes make sa, och det är det som är sorgligast av allt. Han sa att om en ensam fet kvinna är ute, på krogen eller varsomhelst, så blir hon oftast kränkt, glåpord och sånt, men om hon har en man så får hon respekt, eller mest mannen, för människorna tänker att om en man kan leva med en fet kvinna så kan man inte kränka kvinnan. Det är ju sant, och hemskt.

Idag så skulle jag ha engelska på morgonen, trodde jag i alla fall. Inställd.
Jag blev bitter. Jag har sovit kasst som fan, tack vare att jag vakna vid fyra och höll på att dö av smärta och kunde inte somna om direkt.
Men nu har jag börjat få fler lektioner i alla fall, typ en om dagen. Dåligt, men ändå. Nåt att göra.
Måndag - 14.30 -16.40, biologi
Onsdag - 08.50 - 11.10, biologi
Torsdag - 08.50 - 10.25, engelska C
Fredag - 10.00 - 11.00, engelska C
13.05 - 14.20, filosofi A
Sen har jag självstudier också, religion B, matte A och franska steg 2.
Börjar med geografi B och svenska C, någon vecka efter jullovet.

Nu ska jag plugga filosofi, prov imorgon.

Inga kommentarer: