onsdag 22 oktober 2008

Offra Winfrey

Jag har sett några avsnitt med Oprah Winfrey, och det jag har sett är när hon försöker ändra människor och dess utseende, för att dem ska se bättre ut, för är man ful så är det ju inte bra.
Det senaste avsnittet jag såg handlade om människor som åldras och blev fulare, för man får rynkor och grejer, och vad gör Oprah? In med botox! Mera smink! Blek tänderna! Man får liksom inte ens åldras naturligt för henne, för då blir man ful. Oprah = dålig. Hon klankar ju ner på människor som inte ser bra ut. Så offra Winfrey, vi behöver inte en gammal kärring som ska bestämma hur vi ska se ut, och ge bort några bilar då och då för att hon är så sjukt oändligt rik.
En annan människa man kan störa sig på är Ellen, jag gillar inte Ellen. Detta betyder inte att jag är homofob eller har någonting emot människor med kort blond hår. Utan... hon är inte rolig. Hon är inte ens lite rolig. Hon är väl vadå typ, 50 år. Hon har en livskris helt klart. Hon beter sig som ett barn, är kaxig som ett barn och nämnde jag det förresten, att hon INTE är rolig. Om det inte vore för alla pålagda skratt så skulle det inte ens va lite roligt. Eller såna där skyltar som blinkar när man ska skratta eller inte. HON ÄR INTE ROLIG!
Ricki lake ska vi inte ens prata om. Fyfan.
Men nu har jag bara dragit upp kvinnliga amerikanska programgrejer, och jag försöker komma på en kille som är minst lika dålig. Och guess what? Han som leder Americas funniest homevideos, han är ju inte så jävla bra han heller. Vad har hänt med TV egentligen? Borde det inte utnyttjas och användas till något bättre än dåliga talkshows och sitcoms? Jag ligger hellre och stirrar upp i ett tak en hel dag än tittar på värdelös tv. Inte undra på att amerikaner är så otroligt korkade (inte alla, men majoriteten minst), dem har ju inga vettiga program på tv. Och i Sverige har vi Ensam mamma söker och Bonde söker fru, vafan är det för vettigt med det egentligen? Bra att människor vill hitta kärlek, men så totalt jävla ovärt att titta på. Så här gör vi: lägg pengar på något bättre än att göra dåliga tvprogram, eller producera mer filmer som är vettiga att se, för som jag nämnt tidigare så är nog film det enda vettiga som man kan se på tv.